Tips zomervakantie: Spelen met je kind

De zomervakantie komt er weer aan. Heerlijk, 6 weken geen haast. Maar ook 6 weken je kinderen vermaken….als ze dat niet zelf kunnen 😉.

Ik ben echt niet de hele dag bezig om Isa te vermaken. Ze is gelukkig een meisje dat heel erg van knutselen houdt en ook van spelletjes doen. En als ik iets met haar ga doen, dan probeer ik ook te kiezen wat ik zelf leuk vind. En heel vaak komt het gelukkig overeen.

Ik heb ook gemerkt dat het soms leuk kan zijn om iets te doen waarvan je denkt dat is niks voor mij zoals kleien. Eigenlijk vind ik dat heel leuk en Isa vindt het superleuk als ik meedoe. Soms doe ik dat dan ook.

Ik heb op een rijtje gezet de dingen die ik zoal met haar doe.

Wie weet kom je nog op een idee 😉.

  • Verstoppertje
  • Kwartet
  • Potje pesten (favoriet)
  • Memory
  • Regenwormen (favoriet)
  • Yahtzee (favoriet)
  • Puzzel samen maken
  • Andere spelletjes (sjoelen, wie is het, twister, dokter bibber, monopoly)
  • Kleien
  • Verven
  • Tekenen adhv Pinterest bijv dieren tekenen
  • Knutselen in thema, ook bijv pinterest
  • Buiten wandelen naar speeltuin
  • Fietsen
  • Voetballen
  • Overgooien met bal
  • Samen oude foto’s kijken
  • Bowlen op de Wii
  • Justdance op de Wii
  • Boekjes lezen
  • Film kijken
  • Cakejes bakken samen of iets anders koken
Wat vind jij leuk om samen met je kind te doen?

3 gedachten over “Tips zomervakantie: Spelen met je kind

  1. Strijkkralen ideeën via pinterest!!
    Go-kids website raadplegen voor uitjes!
    Plekjes ontdekken waar het goed spelen is en waar jij ook goed kan vertoeven!
    Picknicken!!

    Like

Plaats een reactie